Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Uncategorized

رواية اتخانقت انا ومراتي كاملة الفصول

مشكلة نساعدك

و لقيت الباقيين جايين وراها قولتلها لا لا مفيش حاجة قالتلي احنا قاعدين من بدري و شايفينك بټعيطي بس اتكسفنا نتدخل مكملتش كلامها و انا بدأت فالعياط پهستيريا حاولوا يهدوني و واحدة منهم رجعت من مكان ما كانوا قاعدين و جابتلي علبة عصير اشربها فضلوا يحاولوا يعرفوا فيه ايه او لو مستنية حد او او لحد ما قلتلهم اللي حصل فضلوا يلحوا عليا اني اروح استني عندهم لحد ما اخويا يرد او النهار يطلع بس انا رفضت لكنهم اصروا و قالولي مينفعش يسيبوني كدا لحد ما وافقت لان مكانش قدامي حل تاني و مينفعش افضل مستنية فالشارع كده خصوصا ان الوقت كان متأخر جدا فروحت معاهم و كان واضح انهم بنات جدعة يعني من طريقة كلامهم و موقفهم دا و اللي لفت نظري انهم بنات جميلة جدا و كمان فيهم شبه كبير من بعض زي ما يكونوا اخوات لقيت واحدة منهم بتقولي و احنا ماشيين احنا ساكنين في عمارة رشدي اټصد،مت طبعا بس مبينتش عمارة في حي رشدي بعيدة جدا عن هنا و بعدين كملت كلامها بس احنا بنحب نيجي نقعد هنا فالحي ده لما بنهزق من خنقة البيـ،ـت عشان هدوء و امان اكتر من عندنا

مكانش فارق معايا اي حاجة غير اني كنت عايزة الموقف ده يخلص و يعدي خصوصا اني كنت مكسوفة و مقهورة منه اوي عمري ما اتعرضت لموقف زيه في حياتي وصلنا للعمارة اللي كانت حلوة و ملفتة جدا من اشيك عمارات الحي تقريبا طلعنا السلم و فتحوا الشـ،ـقة و شغلوا النور و دخلوني ا.وضة من الاو.ض كان فيها سـ،ـريرين قاموا غيروا برا و جم قعدوا عالسـ،ـرير اللي فالوش و واحدة فيهم قعدت عالارض الغريبة انهم فضلوا قاعدين ساكتين مبتسمين كلهم نفس الابتسامة كانت ابتسامة باردة كده و رياكشن وشهم ثابت جدا و باصين في اتجاهي فضلت ساكتة انا كمان بفكر فاللي حصل عدي 10 دقايق تقريبا عالوضع ده اللي اعتبرته مريب شوية حاولت اقطع السكوت دا و لقيتني بسأل واحدة فيهم انتوا عايشين هنا لوحدكوا

 

ردت واحدة تانية

غير اللي سألتها آه و سكتت و هما تعابير وشهم الثابتة دي موتراني لانهم مكانوش كده فالشارع بالعكس كانوا طبيعيين اوي و متكلمين جدا انا بدأت اتوتر فسألتهم تاني طب اهلكوا فين لقيت الابتسامة السمجة اللي علي وشهم اختفت و قاموا كلهم مع بعض و خرجوا من الاو.ضة و قفلوا الباب وراهم التوتر عندي اتحول لخوف مفيش لحظة من خروجهم و سمعتهم مشغلين اغاني بصوت عالي اوي قومت بفتح حتة من الباب اشوفهم بيعملوا ايه لقيتهم بيرقصوا رقص غريب و منفعلين بالاغاني اوي غريبة مع انهم كانوا يبانوا هاديين جدا و في نفس اللحظة دي لقيت جوزي بيرن كنسلت عليه

دماغي عمالة تودي و تجيب و مش عارفة ايه حكاية البنات دي و مستنية ساعة تعدي كده يكون الفجر جه و استني فالشارع او اخويا يرد و مرة واحدة يقطع حبل افكاري صريخهم العالي اټخضيت فتحت باب الاو.ضة و طلعت اشوف فيه ايه لقيتهم پيضـ،ـربوا بعض انا مش مستوعبة و بحاول اسلك بينهم فبشد ايد واحدة منهم حسيت باحساس غريب جدا كأني اتكهربت لدرجة رجعت و بعدت و كمان ايديها ملمسها كان غريب عمالة بتكلم و زي ما يكونوا مش سامعني ولا شايفني جريت علي باب الشـ،ـقة بحاول افتح معرفتش كأن فيه حد ماسكه من برا رجعت الاو.ضة اللي كنت فيها و قفلت الباب علي نفسي و بدأت ارن علي مرات اخويا برضوا محدش بيرد حتي جوزي

 

قعدت و قررت اسجل

اللي حصل ده عشان لو فيه حاجة حصلتلي فالمكان ده و دلوقتي الشـ،ـقة بتولـ،ـع من ساعة تقريبا الا حاجات بسيطة من غير اي سبب و تلاتة من البنات الڼار مسكت فيهم و ولـ،ـعوا و مـ،ـاتوا معرفتش اساعدهم و مش عارفة البنت الرابعة راحت فين زي ما تكون اختفت انا مش عارفة استوعب اللي بيحصل ده التليفون جوزي رن تاني من شوية و رديت عليه

قولتله علي مكاني و مستنياه ييجي انا حاليا بتخنق من ريحة الدخان الحمدلله الڼار مش واصلة للاو.ضة اوي بس اتمني يوصلوا قبل ما يحصل حاجة انا قومت دلوقتي بعد ما سمعت حد بينده من الشباك اللي ورايا زي ما يكون صوت البنت دي بس ملاقيتش حد الصوت رجع تاني اهو

و دي كانت آخر حاجة قالتها فالفويس الحقيقة اټصد،مت و رجعت العمارة تاني و دورت عالبواب لاقيته بيقولي بلهجته الصعيدي انت تاني نعم يا استاذ حد تايه منك تاني ولا ايه

قولتله ايه حكاية العمارة دي

قالي لا حكاية ولا راوية انا جتتي مش خالصة ابعدني عن المواضيع دي الله يخليك

طلعت من جيبي فلوس و اديتله

 

خدها و قالي

العمارة دي الله يكفينا الشړ بيقولوا فيها شـ،ـقة مسكونة و مليانة ارواح اللهم اكفينا الشړ الارواح بتطلع تستدرج اي حد من الشارع تجيبه و تمـ،ـوته فيها

قلتله ايه حكاية الاربع بنات دول !!

الراجل اتخطف انت عرفت ازاي بحكاية الاربع بنات دي لا الله يخليك يا استاذ انا عندي عيال عايز اربيهم خد فلوسك اهيه انا مش ناقص دا بيقولوا اللي بيجيب سيرتهم بيعفرتوه !

قلتله جاوبني الله يخليك

قالي يا استاذ يا استاذ الحكاية و ما فيها ان الشـ،ـقة دي كان ساكن فيها بنات مش تمام و ولـ،ـعوا و مـ،ـاتوا فيها ماعدا واحدة محدش يعرف راحت فين !

قلت قصدك ايه يعني ممكن تكون عايشة !

تابع المقال

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock